Monday 19 March 2012

Hidup dalam kecelaruan....

hidup aku lani mcm bercelaru aja.... ntah mana silapnya aku pun tak mengerti.... buat ni tak kena, buat itu tak kena, buat macam-macam lagi pn tak kena..... arghhhhh, malas aku mau pikiq tapi kena pikiq juga demi masa depan aku.... kadang-kadang aku tak mengerti kebodohan dan kejahilan yang wujud dalam jiwa dan minda ni.... asal aku masih memikirkan tentang hal-hal orang lain yang saban hari membuntuti hidup aku sekian lama.... aku kena berjanji dan berusaha mulai saat ni untuk aku mencapai minda kelas pertama yang mana hidup aku tak dikerumuni pelbagai masalah-masalah kecil mahupun yang besar.... tangani segala stress yang mendatang dengan kepercayaan pada agama yang amat diyakini berjaya dilalui jika kita melakukannya dengan ikhlas serta berjiwa murni... tawakal pada Allah s.w.t adalah perkara terbaik untuk aku malah kita semua dalam memecahkan kecelaruan, kebingungan malah kebodohan yang ada dalam jiwa n minda ini..... berdoalah wahai diri ni agar mendapat hidayah ke arah muslim yang sebenar serta di redhai di dunia ini amnya malah di akhirat yang penuh keadilan khususnya......

No comments:

Post a Comment